Saturday, November 9, 2013

LOVING - a hamburger's life // leben als hamburger

a hamburger's life

as you may know, i moved to hamburg about two months ago. i can't even believe it's been so long since i left my hometown (or more precisely "home village"). time has gone by so fast. despite the constant storm-like wind, the chaotic traffic and my busy life as a full-time student, i still love this city. and in only two months time, i've gotten to a point where i can call this crazy town 'home'. 
have any of you moved to another city recently? if so, how are you finding it? 
i'd like to share some impressions of my life in hamburg with you guys.

---

leben als hamburger

wie ihr vielleicht wisst, bin ich vor knapp zwei monaten nach hamburg gezogen. und auch wenn das eigentlich eine relativ lange zeit ist, ist sie rein gefühlsmäßig wie drei tage an mir vorbeigerauscht. ich habe mich schneller eingelebt als ich jemals gedacht hätte. und trotz des dauerhaften tornado-windes, den eher untalentierten autofahrern und meinem vollzeit studentenleben liebe ich meine neue heimatstadt. hamburg ist nicht nur rein technisch sondern auch gefühlt mein neues zuhause. 
ist jemand von euch vielleicht auch vor kurzem umgezogen? und wenn ja, wie seid ihr damit klargekommen?
zum schluss noch ein paar kleine eindrücke von meinem leben als hamburger(in).



happy hour with my lovelies at our favorite bar called 'meyer lanskys' (just call it 'meyers', only tourists use the full name) // happy hour mit den liebsten in unserer stammkneipe - dem 'meyer lanskys' (als hamburger unbedingt nur 'meyers' sagen, der ganze name ist für touristen)


'hafen-city' at night // hafen-city bei nacht


after-shopping-dinner at vapiano // after-shopping-abendessen bei vapiano


little preview of what's coming up on monday // kleine vorschau auf den post am montag


xoxo

No comments:

Post a Comment